Sklep internetowy działający pod adresem sklep.decoculture.pl prowadzony jest przez firmę

DECOculture Zuzanna Stern, ul.Garbary 65 61-758

NIP: 778-141-85-82, REGON: 302412795

Poznań zwanym dalej Sklepem/Sprzedającym.

Numer rachunku bankowego MBank Polska S.A:

KONTO BANKOWE: 86 1140 2017 0000 4502 1306 0781

1. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1.1. Dane osobowe klientów sklepu sklep.decoculture.pl, są wykorzystywane wyłącznie:

a) do celów związanych z realizacją złożonego zamówienia,

b) w przypadku jeżeli klient wyrazi zgodę, w celu informowania go o nowych usługach, produktach oraz promocjach oferowanych przez sklep sklep.decoculture.pl

Podanie przez klienta danych osobowych oraz wyrażenie przez niego zgody na ich przetwarzanie jest warunkiem koniecznym do realizacji zamówienia.

1.2. Dane osobowe klientów sklepu, nie są udostępniane innym podmiotom ani organizacją.

1.3. Powierzone nam dane osobowe są zabezpieczone i przechowywane zgodnie z określonymi przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r. poz. 133 nr 883 z późn. zm.).

1.4. Każdy klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do darmowej możliwości ich edycji lub usunięcia.

1.5. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą, w szczególności architekci, dekoratorzy wnętrz, tapeciarze, firmy remontowe itp., mogą udostępnić swoje dane kontaktowe za pośrednictwem strony styl-sklep.pl. W tym celu zobowiązane są do wypełnienia i przesłania na adres e-mail sklepu oświadczenia o wyrażeniu zgody na umieszczenie swoich danych na stronie internetowej sklepu . Po otrzymaniu stosownego oświadczenia, przed jego publikacją zostanie ono poddane weryfikacji przez pracownika sklepu. Każdy z ww. podmiotów ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do darmowej ich edycji lub usunięcia. 

1.6. Polityka „cookies”
W trosce o bezpieczeństwo i wygodę zakupów informujemy, że poruszając się po stronie wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez sklep plików cookies.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki cookies przechowywane będą w celach utrzymania sesji użytkownika w ramach serwisu, dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników i tworzenia statystyk oglądalności serwisu.
W ramach Serwisu mogą być stosowane trzy zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies), „stałe” (persistent cookies) oraz cookies podmiotów zewnętrznych.
Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Informujemy, że ograniczenie stosowania plików „cookies” może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej a nawet uniemożliwić poprawne działanie sklepu internetowego.

2. OPISY I ZDJĘCIA PRODUKTÓW

2.1. Ceny przy każdym produkcie podawane w sklepie internetowym sklep.decoculture.plsą wyrażone w złotówkach (PLN) i zawierają obowiązująca stawkę podatku VAT. Ceny te nie zawierają jednak kosztów wysyłki.

2.2. Cena podana przy towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.

2.3. Należy pamiętać, że odcienie kolorów widoczne na monitorze Kupującego mogą nieznaczenie różnić się od rzeczywistych kolorów zakupionych produktów, lecz w żaden sposób nie zmienia to ich właściwości.

2.4. Opis, rysunki i ilustracje w karcie produktu mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

2.5. Każdy Klient w przypadku jakichkolwiek wątpliwości przed podjęciem decyzji o zakupie ma możliwość:

a) zadać pytanie Sprzedającemu poprzez formularz znajdujący się na stronie internetowej sklepu

b) wysłać do Sprzedawcy e-maila z zapytaniem.

c) obejrzeć większość produktów bądź ich próbki w naszym sklepie DECOCULTURE ul.Garbary65 61-758 Poznaniu  Poznań, przy czym oferta cenowa sklep.decoculture.pl nie musi być ofertą Salonu.

2.6. Czas realizacji zamówienia to czas, który upływa od momentu zmiany statusy zamówienia na "zamówienie przyjęte do realizacji", do chwili jego zakończenia i zmiany statusu na „wysłane" lub „do odbioru". Przy każdym produkcie podawana jest informacja o przewidywanym terminie realizacji zamówienia i w zależności od produktu wynosi on od 2 dni do 8 tygodni 

3. ZAMÓWIENIA

3.1. Sklep internetowy sklep.decoculture.pl przyjmuje zamówienia przez całą dobę.

3.2. Wszystkie zamówienia dokonywane są poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego i rejestrację w sklepie. Po złożeniu zamówienia Klient zostaje powiadomiony e-mailem, o dotarciu zamówienia do sklepu. Następnie złożone zamówienie zostaje sprawdzone przez naszego Konsultanta i w zależności od wybranej formy płatności otrzymuje jeden z poniższych statusów:

a) oczekiwanie na przedpłatę 50%

b) oczekiwanie na wpłatę

c) zamówienie przyjęte do realizacji 

3.3. W celu umożliwienia szybszej realizacji zamówienia i otrzymania danych do przelewu, należy potwierdzić otrzymanego e - maila z informacją o złożonym zamówieniu. W przypadku nie potwierdzenia odpowiedni komunikat zostanie wysłany po weryfikacji zamówienia przez naszego Konsultanta.

3.4. W momencie przyjęcia zamówienia do realizacji, Klient otrzymuje e-maila z informacją o zmianie statusu na „zamówienie przyjęte do realizacji" oraz informacje o planowanym czasie jego realizacji.

3.5. Przyjęcie zamówienia do realizacji, na podstawie zaakceptowanej przez obie strony umowy, jednoznaczne jest z zawarciem umowy sprzedaży. W momencie zmiany statusu na "zamówienie przyjęte do realizacji" nie ma możliwości anulowania lub zamiany zamówionego asortymentu za wyjątkiem opisanym w punkcie 3.7. oraz 3.8. .

3.6. O zakończeniu realizacji zamówienia, Klient zostaje poinformowany mailowo. Zmiana statusu w zależności od wybranej opcji będzie na:

a) przesyłka wysłana - w przypadku wysyłki (e - mail zawiera informację o nr przesyłki pocztowej lub kurierskiej),

b) do odbioru - w przypadku odbioru osobistego w salonie sprzedawcy.

3.7. W przypadku braku części produktów wchodzących w skład całego zamówienia sprzedający informuje o tym Klienta e – mailem lub telefonicznie. Wówczas Klient podejmuje decyzje o dalszej realizacji zamówienia wybierając opcję:

a) częściowa realizacja zamówienia,

b) anulowanie całości zamówienia.

3.8. W przypadku złożenia zamówienia przez Klienta i podaniu przez Sprzedającego informacji o wydłużeniu czasu realizacji zamówienia, Klient podejmuje decyzje o dalszej realizacji zamówienia wybierając opcję:

a) realizacja całego zamówienia z wydłużonym terminem realizacji,

b) częściowa realizacja zamówienia (z pominięciem pozycji z wydłużonym terminem).

c) anulowanie całości zamówienia.

3.9. Klient może zmienić zamówienie lub jego część, albo w całości je anulować wcześniej informując o tym sprzedającego e - mailem i jeżeli jest to możliwe również telefonicznie, przed osiągnięciem statusu zamówienia „zamówienie przyjęte do realizacji". Nie dotyczy zamówień z wybraną formą płatności PayU, o której mowa w punkcie 4.1 lit. d.

3.10. W przypadku kompletowania towarów o różnych czasach realizacji, Klient może otrzymać część oczekującego na skompletowanie zamówienia- informując o tym wcześniej Sprzedającego e-mailem lub telefonicznie. Jednakże koszty wysyłki kolejnej przesyłki ponosi Kupujący.

3.11. Zamówienie nie będzie realizowane w przypadku nie uiszczenia przedpłaty lub zapłaty za zamówione towary w terminie wskazanym w pkt. 4.3 niniejszego regulaminu. Wyjątek od powyższego stanowi punkt 3.2 lit. c.

3.12. Zamówień mogą dokonywać tylko osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.

4. SPOSOBY PŁATNOŚCI

4.1. Klient może dokonać płatności za zamówiony towar w następujący sposób:

a) za pobraniem - płatność przy odbiorze przesyłki,

b) przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy,

c) przedpłata na konto, pozostała część za pobraniem.

d) płatności on-line poprzez PayU dawniej platnosci.pl

4.2. Rodzaj wybranego sposobu płatności może wpłynąć na czas przyjęcia zamówienia do realizacji.

4.3. W przypadku zapłaty za zamówienie przelewem (płatność z góry lub przedpłata na konto), termin oczekiwania na wpłatę wynosi 7 dni. Po tym czasie Sprzedający zastrzega sobie prawo do możliwości anulowania zamówienia.

4.4. Płatność za pobraniem nie jest dostępna gdy: wartość zakupionego towaru wynosi powyżej 1000zł i/lub paczka waży więcej niż 5kg, w przypadku towarów na specjalne zamówienie,  produktów wytwarzanych na indywidualne zamówienie klienta, mebli wykonywanych na specjalne zamówienie, produktów szytych na indywidualne zamówienie klienta.

4.5. W przypadku wysyłki zamówionego towaru za granicę Rzeczypospolitej Polskiej, koniecznym jest dokonanie uprzedniej płatności za cały towary i przesyłkę na rachunek bankowy sprzedawcy.

4.6. Sprzedający może ustalić z Klientem inne, szczególne warunki i formy płatności. W takim przypadku obowiązują warunki i formy płatności wskazane w zamówieniu potwierdzonym przez sprzedającego jako przyjęte do realizacji i spełnienia wszelkich dodatkowych wymogów z uzgodnionymi warunkami lub formami płatności.

4.7. Wszelkie koszty wysyłki ponosi Kupujący.

4.8. Koszt wysyłki podlega zwrotowi tylko w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.

5. DOSTAWA

5.1. Towar zamówiony w sklepie internetowym sklep.decoculture.pl w zależności od wybranej opcji, może być:

a) odebrany osobiście w naszym sklepie DECOCULTURE ul.Garbary 65 61-758 Poznań

b) wysłany firmą kurierską

c) wysłany Pocztą Polską (opcja dostępna tylko dla wybranych produktów)

5.2. Na czas otrzymania przesyłki składa się:

a) Czas realizacji zamówienia – jest to czas, który upływa od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji, aż do chwili jego zakończenia i zmiany statusu na „przesyłka wysłana" lub „do odbioru". Czas ten, zależy od: wybranej formy płatności, kompletowania towaru w przypadku produktów lub usług o różnych czasach realizacji,

b) Czas dostawy towaru – zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia paczki (przesyłki kurierskie powinny być realizowane w przeciągu 1-2 dni roboczych).

5.3. Wraz z wysyłanym towarem załączony jest dowód zakupu - paragon lub faktura VAT. Dane Klienta podane w formularzu zamówienia widnieją na fakturze VAT

5.4. Szczegółowe informacje dotyczące kosztów wysyłki podane są w zakładce „koszty wysyłki".

5.5. Koszty wysyłki podane w zakładce "koszty dostawy" dotyczą zamówień realizowanych w granicach Rzeczpospolitej Polskiej. W pozostałych przypadkach wysyłka realizowana jest zgodnie z obowiązującym w chwili składania zamówienia cennikiem firmy kurierskiej bądź pocztowej, o czym Klient jest informowany podczas potwierdzenia zamówienia.

5.6. Czas oczekiwania na zamówione produkty to 4-6 tygodni roboczych (pon-pt) wliczając jako dni wolne soboty, niedziele i święta. 

6. RABATY I PROMOCJE

6.1. Sprzedający zastrzega sobie prawo do udzielania rabatów za zakupiony towar.

6.2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania czasowych akcji promocyjnych.

7. ZWROT TOWARU

7.1. Za konsumenta uznaje się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

7.2. Konsument który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni od dnia wydania rzeczy. W przypadku umowy dotyczącej świadczenia usług powyższy termin liczony jest od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysyłanie oświadczenia  przed jego upływem. Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.

7.3. Konsument dokonując zwrotu towaru lub jego części do wysyłanej paczki zobowiązany jest załączyć oryginał dowodu zakupu oraz wypełnione i podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość, jeżeli nie przesłał przedmiotowego oświadczenia wcześniej. Przed odesłaniem paczki w celu ułatwienia procedury zwrotu można poinformować Sprzedającego e-mailem o zamierzonym zwrocie - tytuł "ZWROT".

7.4. Zwracany towar musi być kompletny, nie może nosić śladów użytkowania, musi być w stanie nieuszkodzonym wraz z wszystkimi metkami i informacjami o produkcie. Do zwracanego towaru należy dołączyć oryginał dowodu zakupu oraz oświadczenie o odstąpieniu od umowy, jeżeli nie zostało przesłane wcześniej.

7.5. Wraz ze zwracanym towarem Klient zobowiązany jest zwrócić wszelkie produkty i świadczenia, które otrzymał darmowo lub, a których warunkiem otrzymania lub otrzymania w preferencyjnej cenie był zakup zwracanego towaru bądź części towaru.

7.6. Sprzedający nie przyjmuje zwrotów wysłanych za pobraniem.

7.7. Zwrotowi nie podlegają :

a) towary noszące ślady użytkowania,

b) towary uszkodzone lub umyślnie uszkodzone,

c) towary przesiąknięte zapachami np. rozpuszczalników, dymu papierosowego, perfum, farb itp.,

d) towary bez oryginalnych metek,

e)meble wykonane na indywidualne życzenie klienta, 

f) materiały dekoracyjne wykonywane na indywidualne życzenie klienta,  okładziny/materiały cięte z metra,

g) dekoracje i wyroby szyte na zamówienie jak również zwroty nie spełniające odpowiednio wymagań opisanych w pkt 7.2 – 7.6.

7.8. W przypadku nie dopełnienia przez Kupującego warunków zawartych w pkt. 7.2-7.7 koszty ponownego wysłania towaru ponosi Kupujący. W przypadku zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, Sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego. Może również rzecz sprzedać na rachunek Kupującego, powinien jednak wyznaczyć uprzednio kupującemu termin do odebrania rzeczy. O dokonaniu sprzedaży Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić kupującego.

7.9. W przypadku towaru o indywidualnie określonych cechach lub właściwościach, bądź też wykonywany na specjalne zamówienie Sprzedawca umożliwia rezygnację z zamówionego towaru także podczas realizacji zamówienia. Sprzedawca w tym przypadku zastrzega jednak prawo do obciążenia Kupującego dotychczas poniesionymi kosztami związanymi z realizacją zamówienia.

7.10. W przypadku zwrotu, kwota stanowiąca wartość zakupionego towaru pomniejszona o koszty dostawy, w przypadku gdy poniósł je Sprzedający, zostanie odpowiednio zwrócona, w przeciągu 7 dni roboczych na rachunek bankowy podany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy lub przekazem pocztowym na adres wskazany przez kupującego lub na konto zleceniodawcy w przypaku płatności dokonanych za pośrednictwem PayU.

7.11. Sprzedawca nie przewiduje możliwości zwrotu towarów przez podmioty, które nabyły towary w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.

8. PROCEDURA REKLAMACJI

8.1.  Jeżeli towar zakupiony przez Konsumenta jest niezgodny z zawartą przez niego umową sprzedaży Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji na dostarczony towar.

8.2. W celu złożenia reklamacji Kupujący zobowiązany jest przesłać do sprzedawcy towar, którego zgodność z umową jest przez kupującego kwestionowana. Wraz z towarem winien przesłać oryginał dowodu zapłaty, nr zamówienia, opis niezgodności oraz dane kontaktowe. W przypadku gdy wady fizyczne towaru ujawniły się po prawidłowym ułożeniu tapety lub materiałów temu podobnych, a dostarczenie towaru do Sprzedającego bez istotnego uszkodzenia rzeczy jest niemożliwe, kupujący na prośbę Sprzedającego może przesłać wykonane zdjęcie, na którym widoczne będą wady fizyczne rzeczy. Dalszy tok rozpatrywania reklamacji pozostaje bez zmian.

8.3. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni i jest on liczony od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego wraz z towarem. Obowiązek dostarczenia towaru nie dotyczy sytuacji opisanej w pkt. 8.2 zdanie 3.

8.4. Konsument powinien zgłosić niezgodność towaru w przeciągu 2 miesięcy od daty ujawnienia niezgodności towaru.

8.5. Uprawnienie opisane w pkt 8.4 wygasa po upływie lat dwóch od daty zakupu.

8.6. Sprzedający nie przyjmuje reklamacji wysłanych za pobraniem.

8.7. Reklamacji nie podlegają produkty, używane przez Kupującego niezgodnie z zaleceniami producenta lub ich przeznaczeniem. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia towaru z winy użytkownika, w tym niewłaściwego montażu, wszelkie koszty manipulacyjne pokrywa Klient.

8.8. Reklamacje mebli używanych lub montowanych niezgodnie z zaleceniami producenta , zostaną rozpatrzone negatywnie. W momencie pojawienia się wad w produkcie, należy niezwłocznie zaprzestać dalszych prac. W przypadku mebli-materiałów dekoracyjnych wymagających montażu, przed rozpoczęciem prac należy produkty sprawdzić pod względem zgodności z zamówieniem oraz jakości (odcień kolorów, kolory, zgodność wzorów, nr serii). Sprzedający nie odpowiada za umiejętności montażu Klienta bądź zatrudnionych przez niego firm. Niespełnienie powyższych warunków skutkuje nie uznaniem złożonej reklamacji.

8.9. Reklamacji nie podlega towar:

a) umyślnie uszkodzony,

b) bez oryginalnych metek,

c) bez dowodu zakupu

8.10. Kupujący zobowiązany jest do sprawdzania otrzymywanych paczek i ich zgodności z zamówieniem.

8.11. W przypadku nie dopełnienia przez Kupującego któregoś z warunków zawartych w pkt. 8.1-8.7 reklamacja zostanie odrzucona, a ewentualne koszty ponownego wysłania towaru poniesie Kupujący.

8.12. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca zobowiązuje się do pokrycie wszelkich udokumentowanych kosztów zwrotu wysyłki.

8.13. W przypadku umowy sprzedaży dokonanej z przedsiębiorcą odpowiednie zastosowanie mają przepisy dotyczące sprzedaży uregulowane w kodeksie cywilnym.

8.14. W przypadku zwłoki przedsiębiorcy w odebraniu towaru, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do automatycznego naliczania kosztów przechowania po upływie 14 dni, od daty nieodebrania towaru.

9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

9.1. Zwroty i reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2002 r. nr 144 poz. 1204 z późn.zm) oraz z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002 r. nr 141 poz. 1176 z późn. zm.). W przypadku przedsiębiorców wszelkie reklamacje rozpatrywane będą zgodnie z ustawą dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 r. nr 16 poz. 93 z późn. zm.)

9.2. Dokonanie zakupu oznacza jednoczesne zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz jego akceptację.

9.3. Dokonanie zakupu i wybranie formy wysyłki oznacza wyrażenie zgody przez Klienta na powierzenie zakupionego towaru innym podmiotom w celu dostarczenia przesyłki.

9.4. Wszelkie pytania dotyczące zamówień prosimy przesyłać na poniższy adres mailowy: sklep@decoculture.pl 

9.5. Sądem właściwym do rozpatrywania ewentualnych sporów, jest właściwy miejscowo Sąd Powszechny.

9.7. Reklamacje, zwroty i korespondencje należy kierować na adres salonu: DECOCULTURE ul.Garbary 65 , 61-758 Poznań